Göran Adlén
Göran Adlén är trendanalytiker, författare och en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare.
Göran Adlén är trendanalytiker, författare och en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare.
Göran Adlén föreläser om trender, kommunikation, varumärken, ledarskap och inspirerar allt från små ledningsgrupper till tusentals personer vid stora evenemang.
Göran Adlén pluggade till civilekonom i Lund och blev sedan reklammakare i Stockholm.
Göran Adlén blev nominerad tre år i rad till Årets talare av Eventakademin. Under perioden 1992-2005 var Göran Adlén lärare på IHM Business School och undervisade i marknadsföring och marknadsanalys där han också haft förmånen att bli utsedd till bästa lärare.
Göran Adlén har också undervisat på bland annat RMI-Berghs.
Hans första bok ”Framtiden är inte vad den brukade vara” blev utsedd till årets ledarskapsbok 2005. Denna utmärkelse delas årligen ut av Kooperativa förbundet, KF Bibliotek och Koopi. Min andra bok, Konsten att bli något utöver det vanliga, samt min fjärde, Lilla inspirationsboken om stora saker blev båda nominerade till Svenska designpriset.
2009, 2010 och 2011 tilldelades jag hedersomnämnande i STORA TALARPRISET.
Exempel på Göran Adléns föreläsningar:
- Trendspanarens manifest
- Glöm bort allt vad du lärt dig
- Extremservice – det enklaste och svåraste sättet att bli vinnare
- Det andra talangkriget
- Alla kan bli stjärnor – men hur blir du någonting utöver det vanliga?
- Det goda företaget
- Mod, passion och mycket action